MKB Kenniscafés

Maak je bedrijf toekomstbestendig!
Doe mee aan online MKB Kenniscafés

Op 26 november starten inspirerende online netwerkbijeenkomsten waarin je samen met docenten en andere ondernemers leert hoe je je bedrijf toekomstbestendig maakt.

Iedere sessie start met een interactieve kennissessie, waarna je in kleine groepjes verder spart over de toepassing in jouw bedrijf. Hierna volgt een follow-up sessie met feedback.

Alle sessies vinden van 19.00 – 20.30 uur online plaats via MS Teams. De sessies zijn als één leergang of los te boeken. Gratis voor leden van MKB Eindhoven. Niet-leden betalen 349 euro voor de leergang of 69 euro per café.

Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Reageer snel!

Aanmelden | Meer info

Online marketing – 26 november
Slimme internetmarketing met concreet verkoopresultaat

Online marketing is voor de ondernemer van nu een absolute must. Online kan je jouw doelgroepen gericht benaderen en de effecten van je inspanningen meten. Dit kenniscafé leert je hoe je online goed zichtbaar kan zijn en hoe je resultaten kan realiseren. Je gaat zelf aan de slag met een concreet voorbeeld met als resultaat een concept campagne of actie voor je eigen bedrijf. Docent en ondernemer Edwin Vlems.

Business Model Canvas – 10 december
Toekomstbestendig blijven in een veranderende markt

De markt verandert en klanten veranderen. Het Business Model Canvas helpt je in drie belangrijke stappen. Eerst om op een A4tje visueel jouw business model weer te geven; het geeft je overzicht. Stap 2 biedt je inzicht om vanuit klantperspectief toekomstbestendig te blijven. Dit leidt uiteindelijk tot uitzicht op een duurzame en succesvolle toekomst voor je onderneming. Dit kenniscafé leert je om het model te begrijpen, praktisch toe te passen op je eigen bedrijf met als resultaat toekomstbestendig en succesvol worden en blijven. Docent en ondernemer Bertha Steeghs.

Branding: De kracht van je merk – 14 januari
Een krachtig merk trekt klanten én medewerkers aan

Het merk van een onderneming is belangrijk als herkenning voor jouw klanten en prospects. Maar wat kan je eigenlijk allemaal met dat merk? Hoe gebruik je de kracht van je merk om je onderneming te laten groeien? In dit kenniscafé leer je dat je veel meer met je merk kan doen. Jouw merk moet ergens voor staan en dit moet je uitdragen in alle uitingen die je online doet. Samen met collega-ondernemers ga je zelf acties bedenken hoe je jouw merk nog beter kunt benutten met als resultaat een actieplan. Docent en ondernemer Joris van der Waart.

Business intelligence – 28 januari
Maak gebruik van de klantdata van je bedrijf

Bedrijven die keuzes maken op basis van data blijken ruim 5% productiever dan bedrijven die dat niet doen. Er lijkt een positieve relatie te zijn tussen gebruik van data en innovatieslag en uiteraard kunnen die bedrijven veel beter op hun klantwensen inspelen. Wat kan je allemaal als MKB-ondernemer met data, hoe moet ik hiermee beginnen en wat kan ik eruit halen? Samen met collega-ondernemers ga je zelf bedenken hoe je data kunt gebruiken binnen je bedrijf.

Circulair ondernemen – 11 februari 
Pragmatisch duurzaam ondernemen

Denken vanuit circulaire businessmodellen met een focus op commerciële haalbaarheid is niet meer weg te denken. Kleine ondernemers die op zoek gaan naar andere manieren van samenwerken in de keten, behalen steeds meer concurrentievermogen. Tijdens dit kenniscafé kijken we pragmatisch naar wat je kunt doen om je businessmodel circulair te maken zodat je weet waar in je keten waardeverlies en waar waardewinst zit.